Saturday, May 9, 2009

BildVerkstaden Tema4 "Frilägg och lägg till"

Dagens tema blir "Frilägg och Lägg till" .  Metro 090509
orginalen, det är samma fågel på båda bilderna

och den färdiga bilden "Tofsvipa"

Här har jag tagit den flygande fågeln och lagt till i bilden på den stående. Jag fick frilägga fågeln med lassofunktionen och kopiera den. Sedan fick jag anpassa skalan på båda bilderna så att storleken på fåglarna blev rätt, och med liknande upplösning. Därefter har jag softat gräset för att framhäva fåglarna.

Gör ett inlägg med båda bilderna, orginalet + den färdiga, samt en beskrivning på vad du gjort, på din blogg. Det räcker med huvudfunktionerna. Och, förståss, länka tillbaka hit.

När du är klar ska du skriva en kommentar här, där du anger ditt namn samt länken till ditt bidrag.

Roa dig sedan med att surfa runt till så många deltagare du hinner. Ge gärna konstruktiv kritik.

Detta inlägg är låst till på måndag då jag öppnar den för bidrag. Öppnat.

Kommentarer i övrigt kan du ge HÄR (inlägget nedanför denna)

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment if you like what you see.