Wednesday, September 2, 2009

Bildverkstan nystartar

Nu har jag flyttat över materialet jag hade på Metro.

OM BILDVERKSTAN

NatureFootsteps Bildverkstad kommer att fungera både som min egen privata Bildverkstad och som en fotoutmaning vad gäller bildbehandling.

Här visar vi inte bara det tjusiga slutresultatet utan också hur bilderna såg ut från början och vad man faktiskt kan göra med dom. Jag har ju ofta undrat över detta.

BildVerkstan kan därför ses som en Utmaning och en Inspiration samt som Tips o Trix. Lite som fototidningarna fast vi gör det själva.


UTMANINGEN, fredag till torsdag (då sådant här kan ta tid) :


1 Jag lägger ut en utmaning sent varje torsdag kväll. Inlägget har rubrik Bildverkstan tema x xxx
2 ni lägger upp ert bidrag på er blogg och länkar till resp Utmaning på Bildverkstan.
Du ska visa originalbilderna plus slutresultatet. Ange också vilket bildbehandlingsprogram du använder, det ger en bild av vilka möjligheter du har. Ange också de funktioner och filter du använt.
3 ni kommer hit och deltar genom att göra en kommentar som länkar till ert bidrag, (för att man enkelt ska återfinna bidraget).
4 hälsa gärna på de andra deltagarna och ge konstruktiv kritik.


Alla teman kommer att vara ”ständigt öppna”. Inget hindrar alltså att ni gör gamla teman för att testa. Jag får ett mail om att ni kommenterat så jag kan hälsa på er och ge mina synpunkter.

OBS, inget hindrar ju att ni gör något på övriga inlägg också. Vill ni att jag ska se det så kommentera bara med din direktlänk så jag slipper leta.
Jag kommer att tala om vad jag tycker, men observera, det blir ju min egen smak som styr. Jag är ju inte heller något proffs utan kan lära mig av er också.

5 comments:

  1. Inte alltid redo men nu känner jag mig faktiskt redo efter ett långt uppehåll.

    /Bildgatan

    ReplyDelete
  2. Denna sommar har överfallit mig med aktiviteter som "förhindrat" mina fotoexperiment på datorn. Nu börjar lugnet infinna sig igen, tid och lust att experimentera infinner sig så sakteliga. Kanske jag lyckas knåpa ihop ett bidrag snart.

    ReplyDelete
  3. Kommer inte hinna delta i kväll, men ska försöka mig på ett bidrag under morgondagen:)

    ReplyDelete
  4. Hinner inte med i kväll, men ska försöka mig på ett bidrag under fredag:)

    ReplyDelete
  5. Mitt första försök. Anita
    http://blomfoton.blogspot.com/search/label/Bildverkstan

    ReplyDelete

Please leave a comment if you like what you see.