Thursday, April 1, 2010

Bildverkstan Tema 38 Påsk hälsning

For English, please use GOOGLES translation in the sidebar


Visst är det hög tid för en påskhälsning. Kanske du redan gjort en. Hur som helst så får det bli veckans tema. Jag har slagit ihop två bilder, men det behöver ju inte ni göra kanske. Men var kreativa. Kanske det kommer några målade ägg eller så :)

click image to enlarge
   Mina orginal

Färdig - Ready

Vad jag gjorde i ArcSoft PhotoStudio
Jag skalade ner båda bilderna till 1000 pix bredd.
Jag förstärkte färgmättnaden lite för att få mer färg på solnedgången.
Jag tog upp påskkäringen och frilade den. Så kopierade jag den.
Jag klistrade in den i solnedgångsbilden (från idag) och skalade ner den till lagom storlek.
Sedan avslutade jag med påskhälsningen. Och ytterligare nedskalning till 700 pix.

Därmed önskar jag alla en Glad Påsk.
Läs Reglerna för att veta vad du ska göra - Rules:
http://nfverk.blogspot.com/2010/01/regler-for-deltagande-rules-for.html

Äldre teman se:
http://nfverk.blogspot.com/2009/08/lista-over-teman.html

6 comments:

  1. Jag gjorde någon liknande i fjol - http://bildgatan.designa.nu/2009/04/10/livet-pa-en-pinne-%E2%80%A6/ -

    har precis lagt ut en påskhälsning men får fundera på en ny innan påsken är slut. =)

    Jag ska trots att det nu går i skönt och lugnets tecken.

    ReplyDelete
  2. Önskar dig också en fortsatt skön och GLAD PÅSK!
    Kram Randi

    ReplyDelete
  3. Fin bild!

    Glad Påsk önskar jag med... Får se om jag får tid över till en hälsning under helgen. =)

    Jag fattar inte hur man frilägger saker sådär... Ladda hem trial av arcsoft igår och fattar lika lite som av photoshop. =(

    ReplyDelete
  4. Du hade tagit hem Arc soft? Prova med en enkel bild först. Kanske ett ägg på en enfärgad duk. Försök sedan ta bort bakgrunden och måla dit en annan färg. Markera "Magic Wand" i sidlisten, klicka sedan på bakgrunden. Då markeras den och du kan deleta den. Sedan lägger du ny färg med "hinken". Färgen väljer du i rutan längst ner :)
    Lycka till.

    ReplyDelete
  5. Din ruskigt snygga påskhälsning kan jag inte ens komma i närheten av. Skickar därför bara en påskhälsningtill alla med ett tio år gammalt, men gulligt foto.

    ReplyDelete
  6. Glad Påsk på er alla... Jag orkar inte anstränga mej, trots att jag vill. Ryggen har pajat och ungarna flyger över högt och lågt!

    Har dock lagt in en simpel sak...

    Kram!

    ReplyDelete

Please leave a comment if you like what you see.