Sunday, May 24, 2009

Hur gjordes Bilden Spetsigt

Jag fick ju en uppmaning om att tala om vad jag gjort med den. Först gick jag ju runt och plåtade växterna då.

Sedan tog jag upp alla tre bilderna i PhotoStudio.

Reducerade storleken på alla tre till 435 pixels bredd eftersom det är ett lämpligt format för Metro. Valde sedan ut den ena bilden som grund. Mätte ut den del av växten jag villa ha, kopierade och klistrade in den i samma bild. Sedan dolde jag layer 1. Tog ut ett lämpligt utsnitt från växt2 och kopierade det samt klistrade in det i bild 1. Samma procedur med bild 3.

Nu hade jag alltså 4 olika layer på bild 1. Jag deletade layer 1, det behövdes inte längre. Sedan flyttade jag runt de 3 olika bilderna samt drog lite i dom för att passa in dom rätt. Det gav också det lite udda utseendet på resp bild.
På varje layer/bild gjorde jag en skugga under Layerfunktionen. Det ger ju illusionen av att det är tre olika bilder. Och slutligen satte jag in loggan och gav även den en skugga innan jag roterade den.


Sen var det klart.

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment if you like what you see.